Varmt/kallt och gående gäss

Mitt element fungerar! Nu är ju elementet varmt och det är ju liksom vitsen med ett element. Men lika kallt är det för det. Helt hopplöst. Så det är på med tofflor och tjocktröja som gäller.

Idag hände något helt enastående här i staden med stort J. Eller ja, enastående vet jag väl inte men... Gick som vanligt från bussen till skolan och måste då passera en väg som inte är enkelriktad (!) och det finns heller inget övergångsställe precis just där så det var bara att vänta. Men då inträffade det, den sista bilen som jag väntade på för att sen kunna gå över stannade! Va hände där? Bilar brukar ju bara gasa, inte stanna i onödan direkt. Hemhemma, alltså hemma på platten är det sällan bilar stannar, övergångsställen, stoppskyltar, lämna företräde är bara trams men här är bilarna lite mer uppfostrade... Kan ju bero på poliserna som faktiskt existerar här vilket de inte gör hemma.

Vädret, som måste avhandlas, (vad vore en blogg utan väderuppdatering?) är idag väldigt fint! Strålande sol, kallt och det går till och med gäss på vättern. Det har jag faktiskt aldrig sett förut. Vad jag kommer ihåg. Eller, jag har ju naturligtvis sett gäss som gått på vatten men jag har inte sett dom på vättern.


Hyfsad bild för att va fotad genom en smutsig bussruta.


Bild från "kullen" uppe på gräddhyllan :)

Brukar ju alltid skriva hur dagen har varit och ja, den har väl varit, helt okej. Tidig morgon med "föreläsning" (genomgång av gammal tenta). Tillbaka hem, äta, rita och sen tillbaka till skolan för att lämna ritningen som äntligen är färdig :) Gjorde en annan gammal tenta här hemma och när jag skulle rätta den upptäckte jag varför jag inte gjort den innan. Det fanns inget facit och inga lösningsförslag. Så nu måste jag leta upp svaren också. Men, jag kanske lär mig bättre. Hoppas kan man ju!

Nä. Nu är det dags för mat.

//Hanna

ps. ni som var uppmärksamma såg att det inte alls var några gäss som var ute och gick på vättern. det var dom. men inte när jag hade kameran med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0