Home. Sweet home.

Hejhej :)

Som rubriken antyder har jag varit hemma i helgen, alltså hemhemma. Och allt var precis som vanligt. Blåsigt och regnigt. Kanske inte så det brukar vara jämt men... Lyckades (som vanligt) pricka in att rida i regnet. På två hästar. Hoppade lite (betoning på lite) studs med både Musse och Cherokee. Och båda va jätteduktiga. Cherokee fick dock ett litet hjärnsläpp första gången. Han hoppade gladeligen första lilla krysset men sen upptäckte han, till sin stora förvåning, att det var två hinder till. Därav hoppade han andra lilla krysset rakt upp och rakt ner. Detta medförde, att det blev ett jättehopp över det tredje lilla krysset. Ibland skulle man kunna tro att han är en unghäst som aldrig hoppat studs innan. Han är 14 (alltså ingen unghäst). Hans paradgren är studs. Knasboll. Musse skötte sig som vanligt alldeles utmärkt!

Alltid är det ju (förhoppningsvis) någon som saknar en när man varit borta ett tag. Den som saknat mig mest måste ha varit min katt. Tuss. Men först var hon väldigt skeptisk mot mig när jag klev in genom dörren. Hon vågade nästan inte nosa på mig och hon nästan fnyste åt mig. 10 minuter senare följde hon efter mig som en hund. Hon tyckte nog att det var hemskt oförlåtligt av mig att vara borta 3 veckor. Tur att hon inte är långsint.

Nä. Om man skulle ta och få något gjort.

//Hanna

ps. jag fick ett telefonsamtal igår. från en som jag inte har träffat på två år. jag blev förvånad. men glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0