Hej :)

hmm.. hur ska jag börja? Kan väl säga att jag har haft en ganska lång paus, eller ja, har väl rent ut sagt struntat blankt i att uppdatera. Men tänkte börja lite nu igen, vi får väl se hur länge det håller sig...

Men, eftersom jag inte kommer ihåg när jag bloggade senast börjar jag bara mitt i mitt liv nu. Har numera flyttat till lite sydligare breddgrader, närmare bestämt Jönköping :) Har alltså bytt gård mot studentlägenhet, lantliv mot stadsliv, liten gymnasieskola på 150 elever mot teknisk högskola med ca 2 000 elever, liten klass på 12 personer mot gigantisk klass på 100 elever. En sådan där liten, nätt omställning.

Nu har jag i alla fall fått en liten hint om hur vardagen är här, har till och med fått det lite mysigt i lägenheten också. Fattas lite småpryttlar såsom duk till köksbordet och en och annan matta.

Just nu har jag börjat tittat på någon film men ska väl snart krypa ner i min säng, sitter faktiskt just nu med tända ljus för att få upp värmen i lägenheten.. Elementen funkar sådär, vilket inte är det bästa för mig som fryser (nästan) konstant. (Påminnelse till mig själv: Ring och fråga vaktis om elementena!)

Här kommer en bild på mitt höstruskmys, för regnar gör det även här...



och ja, gardinerna är för tillfället aningens långa, men igår hade jag inte ens gardiner :) och på tal om gardiner, jag, som inte alls är speciellt lång, har begåvats med världens största fönster och fruktansvärt högt i tak. Förstår inte hur jag ska bära mig åt med brandvarnaren som sitter en sisådär 2-2,5 m upp. menmen, det får bli ett senare problem.

//Hanna

ps. vi får väl se när jag bloggar härnäst. med tanke på den kommande tentaveckan så kan det nog dröja ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0