12 oktober 2011

Hejhej :)

Dagen idag har varit ytterligare en sån där glad dag. En strålande sol på en klarblå himmel är en ganska bra grund för att en dag ska bli bra. Det höll faktiskt i sig till lunch. Humöret alltså. Sen hade vi den mest onödiga kurs som jag någonsin har råkat ut för. Visst, alla gymnasiekurser kanske inte var de roligaste men hållbar teknik tar nog priset. Det är en blandning av biologi b och naturkunskap med en touch av "teknik". Alltså endast miljö och växthuseffekt. Men, glädjande nog var det den sista föreläsningen idag, tack gode gud för det! Sen mot bussen.. Lyckades missa den med 1 minut. Okej. Jag ska inte klaga. När jag gick på gymnasiet och missade en buss, vilket inte hände, så fick man vänta 1 h om man hade tur. Här går de var 10:de minut. Perfekt! Det ni, västtrafik linje 700/710!

När jag ändå snackar buss kan jag ju nämna gårdagens buss hem. Inte en vanlig buss det inte. Det var nästan så jag började undra om den var inköpt från västtrafik. Den kämpade tappert i snigelfart uppför backen (och det är ingen liten backe kan jag lova!) och tjöt så fort chauffören ens tänkte gasa. Det var ett under att den inte åkte baklänges rätt ner i vättern. Bussarna brukar gå lite (dagens underdrift) tungt uppför men denna tog priset. Behöver jag säga att jag väntar med en slags skräckblandad förtjusning på vintern...?

Humöret har dock stigit sen jag kom hem. En kombinerad promenad med fotorunda och pratstund med Madde var riktigt kul. Men fotona ligger kvar. I kameran. Blev faktiskt några fräcka på vattenfallen :) För här i staden med stort J är det inte riktigt lika platt som hemma. (Dagens näst största underdrift) Därför finns det vattenfall. Och backar. Sen var det ritningsdags igen och det är väl alltid en humörhöjare?! Tur jag har en pappa som kan guida via telefon och mailade foton... (tack pappa!) Eftersom det är onsdag har jag och Madde den obligatoriska tv-stunden framför Bonde söker fru...

Nä. Nu är klockan mycket och jag har cirklar att tuscha.

//Hanna

ps. om ni undrar så lyckades jag hålla mig vaken till filmen igår, så himla bra! upptäckte också att jag faktiskt läst boken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0