Tågtrassel

Hejhej :)

Ja. I vilken ände ska jag börja? Helgen har vart helt okej. Musse gick helt okej på träningen. Jobbet var helt okej dock nästan inget folk alls. Cherokee gick kanon hemma i paddocken. Vädret har inte varit helt okej. Inte tågen heller...
Tågkaos nummer ett började i fredags på väg hem. Frid och fröjd till Falköping. Väl framme där är SJ-tåget försenat och eftersom det är korta byten behöver dom inte va speciellt sena för att jag ska missa nästa tåg. Nu hade jag i och för sig hunnit med 1 min till godo. Det tåget var dock inställt på grund av elfel. Tydligen något träd i som trillat... Flera bussar stod vid stationen i Herrljunga men ingen av dem skulle mot Vänersborg. Bussar kom och bussar gick men ingen som skulle åt rätt håll. Eftersom det regnade och blåste satt hela kollektivet inne i väntsalen. En udda skara människor med några vana pendlare, några helt nya, gamla, unga osv.

Bussen kom till slut och från Herrljunga körde den på den minsta landsväg jag någonsin sett. Och jag har sett många! Smal, krokig och mitt ute i skogen. Den lilla lilla vägen ledde till den lilla lilla orten. Vedum.
Fakta om Vedum:
Antal hus: 3
Största och finaste huset: Stationshuset
Antal människor i rörelse: 0
Antal bilar: 2
Antal lastbilar med alldeles för hög fart: 1
Antal konstiga farthinder: 1 slalombana

Nä, lite överdrivet kanske men något i den stilen. Vara däremot, fullt bilkaos och världens blåaste resecentrum.


Bildkälla: http://www.hippson.se/riddagbok/Beckis/123215.htm#comments

Hem kom jag. Normalt tar det 2,5h fram till dörren. I fredags tog det 4...

Tågtrasslet tog dock inte slut där inte. I söndags skulle jag ju tillbaka hem igen och på ½h hade vi hunnit ända till Vargön. (Tar normalt 5 min). Eller ja. Vi stod stilla i 20 min i Vargön och sen gick det i 40km/h till Grästorp. Så när vi väl kom till Herrljunga där första bytet skulle ske, hade tåget från Falköping (andra bytet) gått för länge sen. Så vänta ½h i Herrljunga, sen 1h i Falköpings väntsal + ½h i tåget eftersom ett anslutande tåg va försenat. Det tåget hade jag vart med om jag åkt kl. 20 istället för 18 från Vbg. Så. Jag som räknat med att vara framme i staden med stort J kl. 20.00 var framme 22.30. Inte så kul. Restiden gick från 2h till 4.5h. Så kan det gå.

Nä. Om jag skulle ta och sova lite. Upp tidigt imorrn...

//Hanna

ps. för exakt ett år sedan var det snökaos med stort s. nu är det varmt och inte alls snöigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0