Hjulet snurrar men hamstern är död!

Hej :)

Ja, om trenden på denna veckan fortsätter lär helgen bli grym! Den har gått från förkyld, eländig och bara hopplös till mindre förkyld, bättre väder, och man kan säga att just nu snurrar hjulet och hamstern lever. Poletten har trillat ner. Lampan lyser. Haha. Kom just på världens bästa julklapp. Tänk vad mycket man kommer på när man räknar matte ;)

Hade tänkt att jag skulle lägga upp världens finaste bild på världens snällaste Musse (läs: Smusse). Han är hyfsat bra på att smutsa ner sig. Helt hopplös är han. I helgen hade han satsat fullt ut på lerinpackat huvud. Halva huvudet var svart av leran. Andra halvan var vit. Hej, schackbräde. Han hade massor med lera inne i öronen. Jag fattar inte hur han lyckas. Tacka vet jag min humörhäst. Cherokee. Han hade en riktig dålig dag i fredags. Tog en timme att borsta av leran bara. Han var störtarg. Stog och stampade som en liten barnunge som inte får som han vill. Knashäst. Men, så fort jag kommer upp på ryggen på honom så är han glad och positiv igen. Som sagt. Knashäst.

Nä. Jag är hungrig. Dags för mat med andra ord.

//Hanna

ps. såklart är det inte bara för julklappsidén. ett telefonsamtal gjorde min dag. kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0