Gör man ett fel blir det fel. Gör man två.. blir det typ rätt

Hejhej :)

Känner mig nästan tvungen att skriva av mig lite om helgens bravader. Fredagen bestog av att mocka skit och motionera hästarna. Lördagen samma men med jobb på kvällen/natten. Och då med betoning på jobb. Det var sjukt mycket folk = mycket att göra i garderoben. Särskilt när det nästan är slut på galgar, kö in och brandlarmet går... Tycker rökmaskiner borde förbjudas. Hände en del roliga saker också, som alltid när jag och Madde är i farten. I söndags var det dressyrträning som gick riktigt bra! Galoppöppna på medellinjen och galoppfattning ur skrittöppna är inga enkla saker och det funkade faktiskt hyfsat!

Men på tal om mig och Madde. Och Anders. Vi skulle åka hem till med staden med stort J i söndags kväll med en röd Volvo 9.40. Klockan gick och vi tyckte att den borde komma. Så svängde det in en röd Volvo 9.40 till Vbg resecentrum. Vi packade ut alla grejer ur bilen och gick mot volvon. Samtidigt som vi öppnar bagagen på den, kliver en, för oss, okänd person ut ur bilen. Vi tänkte inte mer på det utan antog att det var någon Simon skjutsat till tåget. Jaja. Dock tyckte vi det såg lite konstigt ut i bagagen, det var liksom inte så mycket plats för 3 väskor. Ungefär då såg personen som klev ur bilen väldigt förvånat på oss och frågade lite försynt vad vi egentligen gjorde. Vi svarade självklart att vi skulle åka med Simon till staden med stort J! Vadådå? Vi förstod inte alls vad han menade tills det gick upp för oss att det kanske inte va Simon som körde den röda volvon. Det var det inte. Vi skrattade och förklarade snabbt vad som hänt. Snopna gick vi åt sidan och jag tror vi alla bara helst ville försvinna. Chauffören till fel volvo och passageraren måste ha idiotförklarat oss. Tur att det inte va värsta aggressiva typerna...


inte riktigt samma röda färg och bilen på bilden ser ju nästan ny ut. men tyå en sån. bild från: http://volvo940.se/ 

Men till vårt försvar måste jag säga att det var längesen vi gjorde något så här dumt, om det ens har hänt förut. Så kan det gå...

Idag har jag vart i skolan hela dagen. Och sen var det dags för Maxi. Fick med mig en jättefin, eller ja, åtminstone ganska fin adventsstjärna. Hade dock tänkt hitta en fin adventsljusstake men nja. nej. Det hjälper liksom inte att hitta jättefina blockljus med siffror på om man inte har något ställe att ha dem på.

Nä. Nu blir det nog sängen. Behöver sova ikapp från helgen...

//Hanna

ps. rubriken är skapad av min lärare. bertil. bertil är lite virrig ibland. ganska mycket virrig ibland. typ idag. han har också sagt att "det som är runt. det är ju... runt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0