Deltävling 1

Precis som förra året (och alla andra år) så är Melodifestivalen ett måste. Man kan bara inte låta bli att titta. ;) Tänkte sätta betyg på alla låtar, precis som förra året, typ. poängskala 1-10. Poäng sattes första gången jag hörde låten...

Artist: Dilba
Låt: Try again
Betyg: svag 3a

Låttiteln säger allt, försök igen. Nu är jag lite anti-dilba, men ärligt talat inte en sådär tjiho-bra låt. 

Artist: Swingfly
Låt: Me and my drum
Betyg: stark 6a

Första gången man hör låten: Mja, helt okej. Andra gången: Shit va bra! Tredje gången: Wohoo :) I efterhand för lågt betyg.

Artist: Jenny Silver
Låt: Something in your eyes
Betyg: 5

Sedan förra året tycker jag inte så mycket om Jenny Silver. Men ja, helt okej låt. Varken mer eller mindre.

Artist: Jonas Matsson
Låt: On my own
Betyg: 7

Vadå Jason Mraz - I'm yours? Skönt sound, men såhär i efterhand lite väl generöst betyg...

Artist: Le Kid
Låt: Oh my god
Betyg: 6

Dom utlovade sockerchock. Dom höll vad dom lovade. Bra låt men ja. Inte bäst. Betyget höjdes pga deras ursprung; Vänersborg :)

Artist: Rasmus Viberg
Låt: Social butterfly
Betyg: 7

Inte värd sitt betyg såhär i efterhand. Blev nästan rädd för gitarristen och dragspelisten. Ja. Ganska bra låt.

Artist: Pernilla Andersson
Låt: Desperados
Betyg: 8

Väldigt samma sound som hennes andra låtar. Men bra. Eget. Jag gillade trumrytmen.

Artist: Danny
Låt: In the club
Betyg: 9

Jättebra låt. Han sjunger sjukt bra. Inte mycket att klaga på. Men inte en 10a.


Ville ha Danny och Pernilla till final (det va före jag fattade hur bra Swingfly är!) och Swingfly och Le Kid till andra chansen. Ungefär så blev det ju också :)

//Hanna

ps. Jag diggar Per Andersson och Katrin "häxan Surtant" Sundberg i utfrågningarna :D
ps2. orkar inte googla bilder, lovar fixa det till nästa vecka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0