Viltvarning

Hejhej.

Idag blev det bil till skolan. Inget konstigt förräns ja va nästan hemma igen. Fick synn på att bilen framför körde väldigt långsamt. Anledningen chockade mig. Såg 2 ganska stor, bruna varelser springade på gärdet. Första tanken, helt naturlig eftersom ja bor i Sverige, på landet, aha älgar. såg ut som en ko med kalv. Jaha. Bra att köra långsamt (läs: nästan stå still). Sen vände dom och sprang mot mig. De va inga älgar. Dom hade nämligen något vitt på huvudet. Åh nej. en häst och en ... ööh. älgkalv? nja. eller kanske inte. Tror ni jag blev förvånad när jag fatta va det va. 2 st. *FANFAR* lamor! :O O yes, true! Och jag hade inte druckit något olämpligt eller tagit något annat päckel. Nej, helt sant. 2 LAMOR!

men, ganska logiskt kom jag på sen. Jahaaa de e ju cirkus i Brålanda. Jahaaa. Tydligen hade dom hoppat över staketet. Tror dom hette nåt typ Lulu o Corina. Dom sa nämligen detta på P4 som trafikinfo. "Annorlunda viltvarning" jojjo. sen åxå P4 nyheter.

Hade detta vart 1 april så förstår jag att ni inte trott mig. Men, heeelt sant!


bild från google.se


härifrån rymde de två rymlingarna.

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0