Klubbtävling och vårtecken

Shit, jag är nästintill chockad! Så bra gick klubbtävlingen. Jag visste att om bara Musse sköter sig och inte ser spöken varannan meter så hade jag ganska stor chans att få typ 60% (50% = godkänt) Jojo. Fick bra långt över 60% :) Dock så dömde hon ganska snällt. Hästen före mig va nästintill galen och studsade rätt bra, den fick över 60%, skulle inte ens vart godkänd ju... Men men, jag är sjukt nöjd. Hade dock en liten miss efter skritten. Musse tyckte det va väldigt bekvämt med fri skritt och ville inte alls börja trava igen. Galoppfattningen som skulle vara 2m efter blev därför, inte så bra. Fick en 4a för det. Enda 4an faktiskt. Hade en 5a också, saktade inte av tillräckligt fort efter galoppen menmen. Fick ngr 6or också men mest 7or och 8or :) För icke-dressyrkunniga. Man får poäng för varje grej man gör från 0-10 där 10 är bäst!

Det va gårdagen det. Ida har jag sett många vårtecken. 

* Sommartid
* Krokusar (inte utslagna men)
* Snödroppar
* Påskliljeknoppar
* Stubben på stubbåkern utanför

Och ett kärt återseende. Svanar. På någe vis har vi alltid mycket svanar på våren och hösten när de flyttar. Förra året va de typ miljarder på ett gärde... Nu är de tillbaka. På nästan samma åker. Dock är det nog bara en rastplats, dom landar efter att ha flygit runt, runt, runt. Sen efter 10-15 min tar de sats och flyger upp i luften igen. Kafferast, lunchpaus eller kissepaus. Vad vet jag...?

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0