Melodifestivalen Deltävling 4

Såpp, nu va alla 32 bidrag framförda, mer eller mindre bra. Överlag har det vart 3 kategorier av bidrag; Sketdåliga, Någilunda, Lite bättre än de andra. Ett bidrag kan dock inte skrivas in i dessa kategorier, nämligen Manboy med Eric Saade. Den låten är ett snäpp bättre än alla andra! Men, nu till deltävling 4.



Först ut, Sibel, helt okej låt, har för mig jag tippade den till 2a chansen, men ack va fel man kan ha. Lite förvånande men ja. Nummer 2, Py Bäckman. Jag behöver bara säga en sak. Va i fasiken gjorde den ens i en deltävling. Fy och usch va dålig! Huga! 3a ut, Neo. Sveriges svar på Mika. Bra! Tippade den till final. nästan rätt ;) 4an; Lovestoned. Hej kopierad låt! Va de bara jag som anade Alexander Rybaks Fairytale? Så likt så de finns inte! Tippade ut dom och där hade jag 2 rätt!

Bidrag 5 Anna Bergendahl, första lyssningen va jag inte imponerad alls. Allmänt tråkigt. Slängde faktiskt ut henne. HELT FEL! Inser det nu, efter "finalbidraglyssningen" så vart den helt plötsligt bra. 6an, Pernilla Wahlgren, schlagerräven med en riktig schlager, enda i hela tävlingen. bra låt måste jag säga! Hade tippat henne till andra chansen, (rätt) synd om henne dock som missar sin bror Nicklas och Lailas bröllop... Men, nummer 7. Noll disciplin, Bra! Men hade tippat ut dom och hade rätt. Sist ut 2010. Favorittippade Peter Jöback. Kan någon förklara för mig varför han va favorittippad? Skitdålig låt ju! Men, pga hans kändisskap och folklighet tippade jag rätt, till final...

Så, alla deltävlingar över. Återkommer under veckan med min tippning i 2a chansen. Har mina aningar^^

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0