Hur lyckas du?

MaddeMaddeMadde.



Ajajaj (bokstavligt, ordagrant). Första delen av historien är kanske inte så rolig. Men, ni måste ju veta den annars blir inte resten kul...

I söndags va iaf Madde och åkte skidor, längdskidor. I uppenbarligen ganska isiga spår. Eller ja, åkte och åkte. Jo men de gjorde hon, första biten på skidorna faktiskt! Sen, i en lång backe med kurvor gick det inte riktigt lika bra. Nu åkte Madde på huvudet istället för på skidorna... (testa INTE hemma) För att skippa detaljerna så fick hon hjärnskakning, skrapsår i anstiket och ja, läppen fastna i tandställning (huu ryser bara jag skriver de). Så ett ordentligt slag på tänderna alltså.. Därav ett tandläkarbesök istället för idrott. Och här kommer det roliga.

Jag och Carro, snälla kompisar som vi är, ska berätta detta för våra lärare. Först för den ene.

"Madde är hos tandläkaren. Hon åkte skidor och fick hjärnskakning och läppen fastna i tandställningen så dom måste kolla upp tänderna."

Han förstår inte riktigt så han ropar på den andre och säger

"Madde kommer inte idag för hon va hos tandläkaren och blev bedövad så hon fick hjärnskakning. Dom använde förmodligen en stor klubba för att bedöva henne, och slog så hårt så läppen fastna i tandställningen."

Suck... Den andres kommentar när han får reda på vad som egentligen hänt:

"Jag är glad att hon ska ha lektion i bugg och inte i skidor..."

Hmm...

Menmen, madde lever! :)
För min del nu blir det snart markarbetesträning för Anna Wessman med Musse! Kan bli spännande. Enda nackdelen är att den börjar 20.30. Innebär att jag är hemma, typ mitt i natten.

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0