Träningsdag :)

Dagen har tillbringats på Nuntorp, hela dagen! Va helt genomfrusen när jag kom hem... Men, hade först ett pass på förmiddagen, med uppvärmning på volt över bommar och övergångar. Därefter fick vi rida en bana, med bommar små travhinder och lite studs. Musse va helt strålande, Nina Perssons dressyrpass har gjort susen! Han va jätteduktig! Kanske lite nonchalant på dom, enligt honom, fjanthindren.


På eftermiddagen va det dags för banhoppning. Som innehöll titthinder som vattenmatta och svårigheter som en kombination. Musse va inte alls road av vattenmattan. Han trodde på allvar att den skulle äta honom, levande! Men, stanna några gånger från båda hållen men sen tog han sig i kragen och hoppa. Högt. Men, sen va de ja som va feg och allmänt ringrostig. Så jag styrde ifrån på en oxer... Fy på mig! Sen stanna han på b-hindret i kombinationen. Det va en blå grind. Men med Ninas hjälp så gick det bra! Kände mig iaf lite säkrare på mig själv efter träningen än innan...

Svårighetsgraden på banan låg ungefär på LA-nivå (120cm) Dock va hinderhöjden inte så hög, låg på omkring 80-90 tror jag.



1. Lilavit oxer - inget att säga om, fint språng
2. Svartorange räcke - fint språng här med
3. Polkafärgad oxer med sockerbitar under - första gången styrde jag iväg, måste bli av med min oxer-skräck! andra försöket blev det lite spänt från min sida men hoppa gjorde han utan problem.
4. Blåvitt räcke med vattenmatta. - Musse va lite spänd men hoppa okej
5. Grönvit oxer - Inget att säga om, fint språng!
6a. Blåvit oxer - Både jag och Musse va lite spända här...
6b. Blåvitt räcke med grind - Fick ett stopp här, kom lite stort in och grind ut va skitläskigt.. Hoppa sedan endast b-hindret med ett spänt språng och sen hela kombinationen en gång till, inte så stora problem..
7. Svartorange räcke - Fint språng
8. Orangegult räcke - Fint språng här med.

Efter själva banan fick jag hoppa linjen 2-3 och kombinationen en gång till och det gick bra!

Och på tal om hästar, så måste dom ha mat nu...

//Hanna

ps. det är 5/1 idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0