Ponnyakuten och gapflabb...

Nu har jag helt plötsligt massor att skriva om. För det första såg jag nyss ett program på Barnkanalen (?) som heter Ponnyakuten. Det hela går ut på att olika ryttare med besvärliga ponnys får hjälp under 2 veckor av Tobbe Larsson (frihetsdressyr blablabla, hästartist osv) Iaf, jag kom fram till att jag och min kära Cherokee va överkvalifiserade. Av dom 8 som kom med, hade Cherokee åtminstone 6 av problemen ;) Allt i ett kan man säga... Men, dom flesta va typ runt 10-12...

Iaf, en utav ponnybarnen hade ett litet problem, eller ja, kanske inte barnet, mer ponnyn, fast nja kanske inte ändå... Men, när hon skulle hoppa (eller ja...) själv (kommer till vad "inte själv" innebär) över typ 20 cm eller nåt, då stanna ponnyn och gick tveksamt över. Men, när pappan sprang före ponnyn ja då hoppa (mer klättra) ponnyn (o)villigt över dom gigantiska hindrena... Till saken hör att ungen va pytteliten. Men, det roligaste va ju Tobbes fråga:

- Hur högt kan pappa hoppa?
Suck. Ungen behöver nog lite starkare ben och vips så är nog problemet snart löst... 

Men som sagt, hade Cherokee vart med hade Tobbe fått något att bita i.. Jag menar,

*han är något aggressiv
*bits och sparkas
*vill inte bli fångad i boxen
*allmänt osäker
*stannar på hinder
*stannar utan anledning
*backar i tid och otid
*gillar inte att bli borstad
*står inte still när man sadlar, lägger på täcke osv
*fel på öronen. (kan komma med öronen rätt bak och sen bara vilja gosa)

Ja, ni ser ju vad SVT hade sparat in på kostnaderna genom att bara ta med Cherokee i programmet. Kanske en ponny till, med transsportproblem. I programmet finns nämligen ponnys med 7 utav Cherokees 9 punkter. Ni ser!

Nädå. Om jag någonsin ska sälja Cherokee ska jag nog ta bort detta inlägget^^ Men, Cherokee kan faktiskt vara världens goaste ponny också! Han älskar att bli kliad (på hans premisser såklart) och han älskar att pussas! :)

Just de ja, i serien är det 2 killar med. Jag säger bara att jag gapflabba när dom skulle bädda sängarna. Dom la typ lakanen huller om buller och försvarade sig med att dom får bädda så, dom är ju killar! Som om det va självklarast i världen. Dessutom, en av dom, som förövrigt tillhör Sveriges poonyelit, sa att han hade ridit när han va ung, men sen så hade han inte gjort det ett tag, men nu hade han ridit 3 år på raken... Vill ni veta hur gammal han är? 13 år.. Han hade aldrig bäddat.







//Hanna

ps. Min pluttCherokee e bäst ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0