Hoppa tåget?

Idag har dagen vart den mest förvirrade någonsin. Imorse va ja bombsäker på att ja skulle träna ikväll. Det ska jag inte. Så nu, hela våren kommer jag ha två träningar på samma dag. Inte samma häst, inte samma ställe. Inte samma tid men de går inte ändå misstänker jag... Först, Nuntorp tömkörning med Cherokee kl. 18 - 19. Sen hoppträning med Musse kl 19.30-20-30 hos Anna Wessman... Det funkar inte sådär jättebra! Gaah. Såklart vill jag ha kvar hoppträningen eftersom det måste hållas igång hela tiden och det är det som jag ska satsa på... Men, tömkörningen har verkligen gjort under för Cherokee och det är jättekul att träna i ridhus! Självklart kan man tömköra hemma men det är inte riktigt samma sak, då ser man ju inte vad man behöver träna på. Samma med hoppningen såklart... GAAH på ett sätt vill jag lägga krut på Cherokee eftersom detta är sista ponnyåret men samtidigt vill jag ju satsa på Musse också... Jaja, det löser sig! Försökte ju få Carro att hjälpa mig, antingen tömköra eller hoppa. Hon ville inte det! Jag kan inte förstå det ;)

Men, nu till något mindre förvirrande, nej, roligare. Läste en annons igår på hastnet (fråga inte varför men^^). Jag vet att man inte ska ha kul åt såna som inte är jättebra på svenska men, det är omöjligt att ha det!



Tyvärr måste jag sälja dina vackra flicka! Hon är mycket tacksam mot hästen, vackra form, brun, endast 10 år gammal, 165 cm hög!
I början av sommaren började vi hoppa tåget kom upp till 1m, men tyvärr av tidsbrist träning avbröts! Nu är hon 3 månader står hagen och äter bara-ingen utbildning!
Denna vackra flicka är en potential för hoppning, hon har en talang med en stor ryttare och kommer att vara öppen för deras konkurrens!
Hon är en trafik-säkerhet är aldrig rädd för den anda av en rörlig bil! Men skon för närvarande inte har några problem med hästsko! Sto har ingen hälsoproblem, ingen allergi, aldrig haft eksem eller något! STC har ett pass!
Duktig flicka och enkel ridning, och mer sport!



förstår ni hur mycket jag skratta? I början där, tänkte jag, vem ska hon sälja; en flicka eller en häst? Herregud hoppa tåget? Över tåget? Hjälp... Och, jag har aldrig hört talas om en häst (?) som är en trafiksäkerhet... Ja gud...

//Hanna

ps. bild:



la ut en på mina egna hästar... fanns allt bild i annonsen men så roligt ska vi inte ha det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0