Framtid

Idag ska jag vara riktigt filosofisk och skriva lite om framtiden. Det blir i och för sig svårt eftersom jag inte har en susning om vad och var jag ska plugga efter gymnasiet. Hade jag vart tvungen att välja utblidning nu hade det förmodligen blivit djursjukvårdare i Skara men vet ju inget om andra skolor/utbildningar! Dessutom vet jag inte om jag ska gå direkt till högskola eller ta ett år "ledigt" och jobba eller resa men det känns också lite halvbra eftersom nya regler om att man hamnar i någon slags B-grupp i antagningsgrejerna börjar gälla när jag har tagit studenten. 

Just nu, i våran klass, är det lite kaos. Inte för att vi har en termin kvar bara, herregud vi har ju "bara" klarat av hälften av gymnasiet. Men, alla har börjat fundera på vad dom ska plugga. Någon vet precis exakt. Men dom flesta har ingen aning. Det känns bra. Att jag inte är själv alltså.

Men, jag har fortfarande lite ångest om det här, jag är pissdålig (rent ut sagt) på att ta reda på information om olika utbildningar. Jag har ju ingen aning om vad jag tycker är roligt i 40 år framåt. Hjälp. 40år. Det är lång tid. Längre än vad jag har levt. Och jag ska jobba så länge. Herregud!

//Hanna

ps. inte så mkt filosofi men jaja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0