Årskrönika Januari-Juni -09

Börjar det 2010 med en årskrönika på 2009 ;)

Mina mål 2009 med Cherokee (skrivet i mars -09)

1. Få upp självförtroendet på oss båda... -->Check på mig
2. Få till galoppen... -->Nepp
3. Ut och tävla! Dressyr och hoppning -->Nepp
4. Nolla i 90 hopp/godkänt resultat i Lc dress -->Nepp
5. Vara skadefria (har ju inte lyckats så där jättebra...) men resten av året iaf  -->Njae!

Januari

*Cherokee är fortfarande stönig och alltmänt trilsk men han hoppade ändå 80-90 och enligt mina anteckningar så vart de jag som vägra.. Vi va också på en sadelprovning men hitta inget där... Det va en från svenljunga som kollade och provade.
*Sen hade vi öppet hus på skolan, och där kom det fram en del grejer hehe! Roligt hade vi iaf! Färgade 50-öringar om jag inte minns fel..



*Jag och Madde diskuterade skärtorsdagar. Lät ungefär såhär:

Madde:
Skärtorsdagen? E de på en torsdag?
Hanna: Ja såklartxD
Madde: Jahaa.. E de därför påsken kan va tidig ibland o sen ibland?!

Februari

*På självaste fredagen den 13:de ryker min tandställning (den löstagbara) för alltid :) Dessutom åker jag och Madde och hennes mamma till Ikea! I bilen ner lyssnar vi på Scotts på högsta volym och väl framme pratar Madde med en Ikeakille. Han uppsökte psykolog kort därefter ;)



*Dagen efter va det dags för sadelprovning nummer 2. Den här gången med en från Grums sadelmakeri. Dock ingen större lycka denna gång heller.
*Den 19:de tog familjen och Cherokee en tur till veterinären nere i Ale, han har kotledsinflammation i fram (?) och inflammation i ryggen

Mars

*Cherokee åker på hältutredning till Ale



*Den 10:de mars blir jag modern och skaffar blogg!
*Min klasskompisar lärde mig ramsan How much wood, would a woodchuck chuck? if a woodchuck would chuck wood?
*Första gången jag ser en skruttig buss med texten "710 Trevlig helg", den bytte dock ibland till "710 Mellerud" + att det va pratymusik inne i bussen :) We like!
*Vädret skiftade mellan fint vårväder och snöstorm^^

April

*April inleddes med att Madde lurade i sig själv att jag hade tagit hål i öronen, vilket inte stämde. Dessutom va de påsklov och en utav dagarna åkte jag och Madde till Överby och Expert. Vi. Inne på Expert. Blir inte så bra.
Skulle handla dvd-skivor åt pappa. Vi gick in där, glada i hågen men kände väl att vi inte riktigt passade in där... hmm. Jo så vi gick runt lite och leta efter skivor men hittade inga så vi bestämde oss för att fråga i kassan... Jo visst hade dom skivorna... kassakillen tog fram en förpackning...
Kassakillen: hur många ska ni ha?
Jag: det räcker nog med en...
K: jaha men då får du nog gångra med 10!
*jag och madde tänkte så det knakade*
K: Ja vi säljer dom inte styckvis, bara i förpackning! *Dom e dumma i huvet*
J: jaha mm men det var det vi menade!
K: hehe

*Misstankarna om Cherokees homosexualitet besannas iochmed att han försökte betäcka Kotte (liten ponny, valack)
*Åker med klassen (Nv1), Te1 och sökande till teknik och naturprogrammet till Universeum. Naturligtvis lyckades jag och Madde gå vilse!



*Cherokee är fortfarande sjukling.

Maj

*Den 5.de tar jag hål i öronen:)
*Kotte fyller 21år :)
*Trond och Bettan undrar hur gamla jag och Madde är när vi har "nästan-vattenkrig" i bussen.
*14.de är en riktig sorgedag. vi får nämligen reda på att Bernt ska sluta som Mattelärare.
*Kotte löshoppar. Dessutom rymmer han ut ur boxen och härjar i stallet.



*Esteterna på skolan har föreställningen "Det var en gång". Madde och jag har roligt på bussen. Fraser som "Jag blir så IRRITERAD" och "3 is a magic number" glöms inte!



*Cherokee friskförklaras :)



Juni

*Sommarlov :)
*13.de va första gången jag träffade Musse, provade honom då.



*Midsommar hos familjen Danielsson
*Sadelprovning +30 grader nere i Gråbo. Köper en Amerigo CC
*Jag 17
*Danmarksresan med Madde och co =D

Andra halvåret kommer en annan dag.

//Hanna

ps. Mina mål inom ridningen 2010 kommer också senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0