Årskrönika del 2. Juli - December -09

Juli

*Ny häst i stallet; Musse



Augusti

*Första hoppträningen med Musse
*Sotis försvinner



*"Byggde" stallbod i ett före detta hönshus

*Första träningen med Cherokee efter alla skador :)
*Börjar Nv2

September

*Första "tävlingen" för mig på ca 1år och första med Musse

Oktober

*Skylten "Ridning Förbjuden" sätts upp vilket betyder inga fler skogsturer för mig!
*En PERFEKT träning med Musse
*Vi inför Introtävling på håltimmen, jag vinner, överlägset alla gånger :)
*http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM
*Andra och tredje "tävlingen" med Musse, 80cm felfritt

November

*Tre knarkpåverkade norskar kör av vägen och ut på gärdet. Betyder att jag och Madde och resten av bussen får snällt stå och vänta i ca 30min = lite försenade till skolan :)
*Cherokee råkar jämt ut för skador, skada nummer 1 sår som blir infekterat
*Skada nummer 2
*Jag skaffar Facebook på Carros beordran

* På biologin pratar vi nu om olika arter som har revir och ett exempel va på småfåglar, bland annat svartmes.

Madde: Finns det svartmesar?
Hanna: Ja, det står det ju i boken! Och så finns det ju blåmesar också...
Madde: Va? Är blåmes en fågel?
Hanna: *förvånat gapflabb* Ja! Visste du inte det?
Madde: Men, nä.. Finns dom verkligen?
Hanna: Fråga någon annan då? *ligger dubbelvikt*

Madde frågar både Anna-Lotta och Carro och får samma svar från dom; Blåmesar finns, på riktigt! Madde är fortfarande väldigt förvånad och skeptisk till detta och tänker så det knakar.

Hanna: Men ärligt! Visste du inte att det fanns blåmesar?
Madde: Nej! Jag trodde mormor bara hitta på nåt...
Hanna: Men. Har du inte fattat dom där skämten om blåmesar i fågelholkar?
Madde: Jahaaaa. Det är därför jag inte har fattat dom.
Hanna: Men Madde!



*Hoppa med Musse på nuntorp och jag har använt ett ord, PERFEKT!

December

*Teknik- och Naturprogrammet åkte till Innovatum! Nice!


*Tävling med Musse med tillhörande missförstånd. Dock våran bästa runda nånsin! 80cm..
*Jag och Madde tillsammans med alla andra i 700-bussen fastnar i Erikstad i en halvtimme. Nästan allsång
*Kotte försöker slänga av mig i snön.
*Julafton såklart...
*Ny mobil


*Dressyrträning som gick super avslutade häståret.



Och som lovat så ska jag skriva lite mål för 2010:

Cherokee.

* Få igång honom i kondition
* Börja hoppa
* Ut och tävla pyttetävlingar...

Musse.

* Tävla minst Lc Dressyr med minst 50%
* Tävla och nolla i 90 på lokal tävling.
* Beroende på självförtroende, tävla i 1m.

//Hanna

ps. Jag är glad att vi har vedspis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0