Snö överallt

Hejhej :)

De va inte långt borta imorse att det inte blidde någon skola för mig. Mamma och jag höll nämligen på att åka av våran lilla oplogade väg hur många gånger som helst! Men det gick bra, alla lever... Bussen va faktiskt ganska bra i tid idag, bättre än utan snö^^

I skolan va de lite tunt med folk, i våran klass va de dock bara 2 borta... Så, ungefär vid 09.30 går det ut i högtalarna att alla skolbussar går hem 13.30... Vilket innebar att vi skulle va ganska få på biologin. Så vi fråga om vi fick åka hem istället. Då blev det till att först ringa till pappa för att få tag på farbrors nummer och till min stora lycka kunde han hämta mig :)

Men, sen när vi fick uppgifterna å grejer så blev vi nästan utskällda för att vi minsann åkte linjebuss och då är det inga problem att ta sig hem, jo visst haha! Jag och Madde åkte hem ändå. Fick dock gå en bit eftersom vägen va igensnöad. Men 500m i minst 1dm snö i medvind går fortare än man tror! Så hem, kom knappt in genom dörren pga snö. Sen ut och försöka ta sig in i stallet och det va inte det lättaste. Fick skotta ganska mycket runt dörren och sen en liten gång ut till hagen.

Sen skulle ju maten ut, nere i hagen. INTE SKOJ i ridbyxor o stövlar. På dom värsta ställena gick snön ganska långt över knäna... I början försökte jag undvika snö i stövlarna men insåg att, nej det funkar inte så jag tog fart och sprang ner. Väl nere upptäcker jag, oj kanske lite för lite mat här... Så upp igen och hämta mer, ner igen, suck. Ut med hästarna. Musse först, han trava med höga benlyft genom snön. Sen Kotteliten, tog bra fart för att sedan nästan drunkna i snön, han fick galopphoppa i drivorna, snön gick över magen på honom. Mittemellan (Cherokee) galoppera lungt ner...

Efter allt mitt slit i snödrivorna med skottning, gissa vad som kommer då? Jo han som skulle hjälpa till o ploga. Så nu är hela gårdsplan och vägen väldigt fin!

Tycker om snö, men den ska inte va i vägen. Ligger världens driva utanför trappen. Måste va nästan metern hög!

//Hanna

ps. tog bilder med mobilen men funkar överföringen? nejdå! ngr gamla bilder!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0