Överraskning

Gomorron!

Första dagen på lovet för mig idag, skööönt. Dock fick jag en "trevlig" överraskning när jag skulle ut och ge hästarna mat. Fick skotta i 5min för att komma in i stallet. Ändå hade jag skottat igår kväll och pappa hade kört med snöslunga. Jag kan ärligt säga att jag aldrig sett så här mycket snö! Drivorna utanför köksfönstret är enorma. Upp till fönstret. Vilket säkert är över 1m! Ska försöka ta kort på de, men de yr ju så förbaskat + att det är massor med snö...

Sitter och funderar på hur jag ska få ut hästarna, eller nja, mer höet som jag är tvungen att gå en bra bit ner i hagen med. Och där tänker jag inte skotta! Hej termobyxor ;)

På tal om överraskningar. Har ju tänkt att möblera om i mitt rum. Så idag började jag städa, flytta på saker som jag kan flytta på själv. (en bokhylla^^) Sagt och gjort, dammsög, dammade och fejade. Så flyttade jag på bokhyllan. Förutom allt damm, vad upptäcker jag? Jo, det har typ blivit en fuktskada eller något. En rund fläck med diametern typ 5cm va blöt. BLÄ! Vilken himla tur att jag möblerar om, annars hade jag ju aldrig hittat den... Men, nu måste säkert allt fixas och kanske tapetseras om och grejer. Då ska jag åtminstone se till att få nya tapeter, den saken är säker. Men min kära ommöblering, den kommer få vänta, garanterat. Isch va tråkigt, ja va riktigt laddad att fixa till i rummet nu ju!

Ska ta kort i rummet nu, och på snön, så ikväll blir det nog lite bilder här också...

//Hanna

ps. Behöver jag säga att katterna inte är ute idag?! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0