Mobil-beroende

Hejhej:)

Gaah, vilken panik jag har haft idag. Helt hemskt! Tar det väl från början... Hade sovmorgon vilket innebar att första lektionen börja 12.15 :) Menmen, satt som vanligt o lyssna på musik i bussen och stängde av den i rondellen i Mellerud, som vanligt. Dock så hängde den sig lite så jag höll in "rödlur-knappen" lite för länge... Vips så hade jag stängt av mobilen. Tänkte inte mer på de förräns 5s senare. Fan, pinkoden!

Som ni vet har jag bytt mobil och simkort ganska nyligen och därmed även pinkoden. Klantigt nog har jag inte bytt tillbaka eftersom jag ändå aldrig stänger av mobilen och vadå, 4 siffror är väl inget att memorera. Nu har jag inte brytt mig om att plugga in dom, av den enkla anledningen att jag aldrig stänger av mobilen. Men, brukar faktiskt ha ett rätt bra sifferminne och brukar kunna memorera bara av att titta på dom en stund. Ologisk pinkod med andra ord ...

Testade dock en gång, typ 5623... Rätt skulle va 6843. Lite nära ändå ;P Menmen, paniken uppstod i att jag inte kunde kolla på klockan, inte kunna bara kontrollera mobilen liksom. Trodde inte att jag var så beroende av mobilen men fy va hemskt de va. Det är faktiskt lite skrämmande, att man nästan får känslan av att man är naken, något fattas, ja ni förstår vad ja menar. Isch!

Någon smart som läser kan nog lista ut va jag gjorde när jag kom hem..? Jajjemen, leta fram papprena på mobilen och kollade upp pinkoden, på med mobilen! Vilken lättnad! Passade på att byta pinkod, till den gamla, men för säkerhets skull skrev jag upp den istället på pappret...

Sammanfattningsvis: Stäng inte av mobilen innan ni har lärt er pinkoden!

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0