Melodifestivalen Deltävling 3

*Lite försenat*

Det blir bättre, iaf när det gäller programledarna! Artisterna va väl . sådär. Ingen sådär WOW! Först ut, Alcazar



Ganska bra, står ju åtminstone alcazar med stora bokstäver på låten. Trodde faktiskt dom skulle gå direkt till final, men misstog mig. 2a chansen blev det! Bidrag nr 2, Johannes Bah Kuhnke. Fy bubblan va dålig = kissepaus. Tippade rätt här, UT! Numero 3, Elin Lanto tippade jag till 2a chansen. Men hon va kanske inte så bra. Låten va okej, men inte mer. Nummer 4, Erik Linder, har jag svårt för. Har alltid haft så... Låten lät Ted Gärdestad uti tåspetsarna. Inte så konstigt med tanke på att Kenneth Gärdestad har skrivit den. Tippade på att han skulle åka = 2 rätt på tipset.

Sen, nummer 5. Getty Domein som inte ens sjöng på svenska eller engelska. Utan nåt blahabluhu-språk från afrika. Dom som överhuvudtaget intresserar sig för texten kunde ju bara glömma de. Suck på den. Tippade att den skulle ut = 3 rätt på tipset ;)

Därefter, kvällens överraskning, Timoteij. Gillade dom ganska mycket men trodde inte dom skulle ta sig vidare med tanke på resten av startfältet. Men, flest röster av alla och vidare till final. Där ser man. Dock så håller jag med kritiker, den liknar Sareks Vinterland!

Efter överraskningen va de förhandsfavoriten, och i början av låten förstog ja verkligen inte hur tidningarna kunde ha honom som favorit och allt. Fy va dålig. Men refrängen tog sig och eftersom Darin (förmodligen) har många fans så ja, till final. = 4 rätt på tipset...



Sist ut, Crucified Barbara. Jag gillade den, faktiskt. Trodde nog den skulle ta sig till andra chansen och, ja 5 rätt på tipset :)



Sammanfattningsvis: Jag skulle bli förvånad om Melodifestivalens vinnare 2010 kommer från deltävling 3

//Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0