Melodifestivalen Deltävling 1

Är det någon mer än mig som är besviken över startskottet för Melodifestivalen 2010? Som några av er vet är jag inget större fan av han, Christer Björkman. Han är bara fjantig, så också i år! Programledarna va en stor besvikelse. Nästan värre än Petra Mede... Men, jag gillar Måns, men inte som programledare i Mellon. Han gör sig bättre som artist, tävlandes i Mellon! Nä, Christine har jag aldrig riktigt förstått mig på och Dolph, hjälp. Rösten va bara ... jobbig. Dessutom va de ett himla kikande i manuset. Men det tror jag blir bättre, Petra Mede förra året gjorde precis samma sak i början men det blev bättre!



Betyg: 2 av 10

Sen va det då bidragen, ingen större katastrof men ingen succé heller så ja. Inget utav dom va, YES vinner inte denna låten så tittar jag inte mera.. Olas va väl helt okej, inte förvånad att den gick till final. Jenny Silvers låt; BLÄ!! Linda Pritchards låt tyckte jag va en av dom bättre men det tyckte inte resten av Sverige... Pain of Salvation va också en utav dom bättre. Dock kom jag på mig själv att undra: När ska dom börja spela gitarr och trummor? Den känslan stannade kvar tills efter låten också... Sen kom musikallåten och därefter Jessica som mycket välförtjänt gick till 2a chansen tillsammans med Pain of Salvation.





Men ärligt, Frispråkarn med låten Singel. Han har nog missuppfattat Melodifestivalen. Det är inte Sveriges största kontaktannons för en desperat rappare utan Sveriges största musiktävling!! Till sist Salem al Fakir, helt okej låt, inte hans bästa men blir nog bättre ju mer man hör den. 

Nä, jag hoppas för mitt liv att Herr Björkman valt ut bättre låtar till kommande deltävlingar annars blir det nog ingen vinst i Norge... Vet ni vad jag tycker? Jo, det borde va jag och Madde som tar ut alla låtar, väljer ut dom som ska åka ut, gå till final eller 2a chansen. Dessutom ska vi bestämma vem som vinner i Globen också, och varför inte i Norge också? Tänk va bra det hade blivit då! ;)

//Hanna


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, håller med! Det borde vara du och jag som väljer låtarna. Men vem vet, Herr Björkman kanske ringer oss inför nästa års festival! ...Om inte, får vi väl kontakta han personligen, eller hur?!! :)

2010-02-08 @ 18:59:04
Postat av: Hanna

Ja precis! Ringer han inte är han inte så smart, vilket stämmer... Letar du fram hans tfn.nr? ;)

2010-02-08 @ 21:19:33
URL: http://trolllungen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Haha, ni två som ska välja låtarna??? Huga, nej nej, den dagen vill vi inte uppleva ;)

dock håller jag med om att majoriteten av bidragen varit dåliga. Jag har gillat 5 av 16 än så länge. Pritchard, Ola, Salem, Saade och Johnsson. Men jag gillade inte Jessica något vidare. Okej låt, visst, men inte till melodifestivalen.



Och vad var det för fel med Petra Mede? Haha, hon var ju bra! Men Månsie är tråkig, Meltzer är lite konstig och Dolph förstog jag mig inte på i första deltävlingen. Men du har nog rätt, de blir väl bättre :)

2010-02-16 @ 18:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0