Förkylning till salu!

Någon som vill ha en förkylning? Jag har en, endast 10kr! Eller rättare sagt, jag betalar 10kr till den som tar hand om den! Hör av er ;)

Vaknade som sagt med en liten förkylning i morse, eller ja, i morse? Mer runt 10... Har hunnit rida på lille Cherokee, och han är dum i huvudet! Han ville nämligen inte gå åt ena hållet och vände därmed så huvudet va hemåt. Jag smackar, för nåt håll måste han ju gå åt. Men inte då, då backar ponnykraken i 190km/h. Åt ja, de hållet jag skulle, inte hemåt... Suck, det är inte lätt att ha en ärthjärna... Men, höll på att inte få stopp på honom, och när jag väl fick de, hoppa jag av. Kände att situationen inte va sådär jättesäker och pålitlig. Vi va på en grusväg med plats för 1 bil. Dessutom, enda stället på hela vägen med 1m djupa diken på båda sidorna. Inte så mycket svängrum. (Vi höll på att halka ner några gånger) Menmen, va arg som ett bi (så arg man kan va i strålande sol, klarblå himmel) och marscherade till närmsta snöhög och hoppa upp igen. Och då minsann va han pigg som in i. Hoppade och skuttade och studsade fram som galning. Kul med pigga hästar men jag vore tacksam om han la all energi framåt inte bakåt!



Nu kanske ni tänker, men Musse då? Va inte han med? Nej, Musse ska vila denna helgen pga en liten svullnad på ena frambenet. Upptäckte den i torsdags då han efter träningen helt plötsligt va väldigt halt. Dock så tror (och hoppas) jag att det inte är något större för när skydden va av halta han i princip inget alls, inte ens på liten volt i trav. Men som sagt, en liten svullnad.. Så därmed ingen klubbdressyr imorrn. bra på sätt och vis också, eftersom jag är förkyld...



Nu har jag precis bakat kokoschokladkakor igen :) mumma!

//Hanna

ps. Ni som har ttela, läs insändarna! Inte jag som skrivit men oj så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0