10/4

Hejsan :)

Våren är nu officiellt invigd. Red nämligen barbacka på Cherokee i strålande sol, nästan ingen snö, blommor och med en kvittrande sädesärla som sällskap igår. Tjiho! Hej frihet säger jag bara! Dock va mina ridbyxor inte lika fina som innan. Cherokee fäller. Mycket.

Idag bärde de av upp till Annas ridhus för träning för Nina Persson. Trodde vi. När vi kom där och klockan va 11 va de tomt! Inga transporter, ingen Nina. Hjälp tänkte vi. Eftersom jag va reserv började jag misstänka att dom hade ställt in träningen men inte sagt till mig. Men, när vi ändå är här kan vi ju lika gärna rida ett pass. Sagt och gjort. Upp och hoppa. Fick sen ett svars-sms från träningsansvarige. Då kunde jag andas ut. Jag var nämligen först. De trodde jag inte riktigt men, träning blev det. Gick ganska bra men han va hyfsat stark...

Nu snart blir det nuntorp med Cherokee. Han ska galopperas och om det inte är många där blir det små söta kryss också :)

//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0