Virrig? Ja.. eller hur va det nu?

Idag har vart en ganska lugn dag. Har ridit och gjort läxor, dessutom övningskört utan att vara en fara för andra...

Igår gick det ganska bra med sadeln... Sadelteknikern Annelie va positivt överraskad när hon såg skillnaden på min lilla ponny då och nu :) Sadeln passa med andra ord... Musses sadel ska stoppas om nån gång, vi får väl se när de blir, så snart som möjligt och då har ja bara dressyrsadel sen ett tag... :S

Idag som sagt har jag nog vart den mest virrigaste människan på jorden... eller åtminstone i Brl...
Så här va de iaf, pappa hade haft en ganska lång virrig (det går nog i släkten) utläggning av nåt jag redan glömt. När den va slut reste jag mig från bordet, sa till pappa

- du är den mest virrigaste personen jag känner, och känner många... 

gick ut i badrummet för att hämta ridbyxor och en tröja. Men jag tog bara med mig ridbyxorna för jag tänkte för mig själv att jag tar vinterjackan istället. Sagt och gjort, sen skulle jag gå upp, via köket och hallen.. men jag kom bara till hallen då jag började titta mig omkring efter tröjan.. sa rakt ut

- men.. var e min tröja nudå?

Så gick tillbaka till köket för att se om jag tappat den på vägen.. vid detta laget hade mamma och pappa börjat skratta lite åt mig. Gick tillbaka till badrummet och fick se tröjan ligga precis på samma ställe som innan... Då gick det upp ett ljus och jag sa högt

- Men just de ja, jag skulle ju inte ha tröjan!

Mamma och pappa låg nästan dubbelvikta och pappa fick fram

- Och du ska säga att jag är virrig ...


Hejåhå jag börjar bli senil!!



//Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0