Stillastående plankhopp

Jodå, min musse kan allt hoppa plank på 80cm stillastående, utan att riva...

Va nämligen på tävling på nuntorp idag, trevligt! Dock va paddocken bara blä så framridningen blev inte bäst... Framhoppningen va inne i ridhuset på en pyttedel, typ 15-20 x 30... Dock bara en häst i taget där! Men fick inte riktigt igång galoppen på honom så inne på banan sen fick jag ingen gummisnodd som jag ville, dock ingen korsgalopp denna gången :) fel galopp ibland men bättre rytm så sett. Men bättre galopp hade ju inte skadat någon... ^^


Bed. Clear Round upp till 80cm. Hinder 1-8. | Bed. A0+A0 fr. 90cm o uppåt. Fas 1: 1-8 Fas 2: 9-12

                                                        Banbyggare: Liza Andreasson

Planket dök upp på hinder nr. 6. Vi låg ganska bra, tills musse hoppa lite åt sidan i sista stund. Men vi var fortfarande framför hindret så han hoppade ändå! De va lite läskigt tyckte han! Trots att vi hoppa samma plank i torsdags på träningen^^ Jag som hoppade 80cm hoppade alltså bara hinder 1-8 :)

Annars idag har jag tömkört Cherokee över bommar :) Han är lite busig han, tossilossen!
Ikväll blir det förhoppningsvis Dansbandskampen, men om vilja blir nedröstad blir det körslaget...

//Hanna♥

ps. skolan börjar snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0