Sökes: Mer rutin

Jo för mer rutin behövs, dock har det blivit mycket bättre sen sist... Inte så vingligt, mer spänt gummiband.

Det jag pratar är såklart min och Musses debut i 80cm, dessutom första omhoppningen. ja, inte så konstigt med så många debuter på samma gång eftersom det är andra gången vi startar på träningstävling... Men som sagt, med mkt mer rutin kmr detta bli super! Idag va han ingen vinglande unghäst inte, däremot va han taggad och sket därför blankt i mina förhållningar ibland. Vissa hinder blev kanon, andra blev .. sämre... Men felfritt både i grunden och fas 2! :) Min sits och rätt galopp skiter jag i att skriva något om, vet att det måste förbättras! Men, klara 80 i korsgalopp så^^

En sak är jag dock lite småsur över. På framridningen är det inte mkt att göra, mindre än ett halvt ridhus och över 10 hästar, pga skitväder! Inget att säga om men framhoppningen, vi va 5 st! Jag ropa och hojta vilket hinder jag skulle hoppa men flytta folk på sig? näjdå, dom stog mitt i anridningen, framför hindren, bakom hindren, utan nån som helst tanke att flytta på sig! Och detta va både hästar och medhjälpare! Sånt blir jag irriterad på! Nu vet jag att det bara va klubbhoppning, folk är nervösa och saknar rutin för stressiga, kaotiska framridningar, men säger det sig inte självt att man inte kan stå bakom hindren när nån ska komma och hoppa? Fick därför flera gånger avbryta och börja om igen. Nä, folk utan respekt på framridning/hoppning är inte min grej, visst man kan hamna i vägen ibland, även jag, det går inte att komma ifrån med 12 hästar på en dryg 20m-volt. Men framhoppningen, typ 40 x 20 med 5 hästar. Gaah!

Jag tycker alla klubbar som anordnar klubbtävlingar ska ha kurser om hur man beter sig på tävlingsplatsen. Eller varför inte kräva Grönt Kort?

Näj nu ska jag försöka leva på små rosa moln ett tag tills regneländet drar ner mig med en duns igen!



inte jag men ridhuset ;)

//Hanna♥

ps. sitter vid fel data för att rita banan, denna e så seg så seg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0