Cherokee

Dagen har vart ganska tråkig. Grått o trist! Red Cherokee i morse och det gick finnemang, det märks att han vill göra rätt men har inte alltid orken i slutet av passen att gå sådär perfekt. Och när han vet att han inte gör riktigt som jag vill spänner han sig för att han tror att man ska bli arg på honom. Stackarn, men det är bara att pusta en stund och klappa honom. Kanske bara öva broms och gas en stund så han märker att man inte blir förbannad på honom...

Cherokee är en historia för sig... Det är konstigt att man kan älska en sån sur enveten grinig ponny som sparkas och bits hela tiden! Men han är verkligen underbar när han känner för det! Han älskar till exempel att pussas, dock är det lite vanskligt eftersom han helt plötsligt inte vill det längre och då hänger näsan löst... Han tycker också att det är min plikt att klia honom där det kliar. Han tittar bakåt på sidan och sen på mig, sen är det gissningslek. Kliar man på fel ställe huggar han och sen försöker han visa igen, och samma visa igen. Tillslut tittar han på mig som om jag vore dum i huvudet och sen får han klia lite själv på stället så jag fattar^^ Men det gäller att hålla koll sen, det kan ju sluta klia! Den som säger att valacker är mesiga och saknar personlighet och vilja kan ju få hälsa på Cherokee! Han är verkligen som ett sto, "skicka en ansökan i minst 20 exemplar så kan jag väl fundera på't"
 

Sen har jag också rensat i bokhyllan, har över 100 böcker från pollux till salu! Kommentera här så kan ja skicka boklista! Dessutom har gamle Kotte och jag vart på promenad! Han studsar fram^^ Han är piggare nu än för ngr år sen :)

Nu ska jag ta in hästarna som förmodligen inte alls är hästar längre utan lermonster!

//Hanna♥

ps. Jag älskar Don't bring flowers - Erik Hassle
ps2. Har ni märkt att jag nästan alltid skriver ps...?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0