Arg och irriterad som *svordom*

GAAAAAH :@ Varför finns det folk som jämt ska stöna och förstöra allt perfekt? Blir så himla arg på alla såna människor så det finns inte! Och när jag är arg så är det bäst att vara ur vägen...

Ska ta hela historien från början. Jo, vädret va perfekt, ganska kallt, blå himmel och solsken. Va passar bättre än en ridtur? Sagt och gjort, i ordning med hästarna, jag tog cherokee och mamma musse. Red först bort till gärdet för en härlig galopp. Oj va det gick! Cherokee studsa, livet va underbart.. *intet ont anande*

Sen skulle vi rida bort till backen för där älskar hästarna att gasa uppför! Jag med för den delen. Jo så vi närmar oss sakta backen men vi ser att det står en skylt uppe på kullen, hmm undrar va det kan va. Tänkte i mitt stilla sinne att det kanske är "Jakt pågår" -skylten eftersom det är såna tider nu men ju närmare vi kom ju mer stämde inte bokstäverna in med det vi ville... Så red ända upp till skylten och gissa va det står!!! 

"RIDNING FÖRBJUDET"

Lyssna på detta klippet, ungefär så va min svordomsramsa^^ http://www.youtube.com/watch?v=t7buBFyA9vM

Förstår ni hur arg och ledsen jag blev eller?! Men till saken hör den att jag inte har en blekaste susning om varför.. Vi har inte gjort märken någonstans, visserligen hovavtryck på själva galoppvägen som är en grusväg som det åker traktorer och bilar på. Vi rider inte i skogen när det är för blött eller nåt sånt.

En annan grej som är märklig är att det är bara en väg in till själva skogen som har skylt, gick nämligen runt i skogen sen med Kotte (promenad med ponny är ju inte förbjudet) och hittade ingen skylt vilket innebär att om vi hade ridit en annan väg hade vi sett den åt "fel" håll. Finns 3 vägar dit så... Helt sjukt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0