Varför har vissa otur?

Cherokee är en sån. Berätta ju att han förmodligen fått sig en spark på kotan på vänster fram. Därav ett litet sår och en svullnad. Veterinären kom och ordinerade nån slags pencilinsalva och linda runt. Svullnaden har gått ner och allt har vart toppen. Cherokee har vart ute i hagen och pysslat och mått bra! I lördags åkte dock en sko av på höger fram. Men idag...

Släppte sån tur va inte ut Cherokee eftersom hovslagarn skulle komma och banka på en ny sko. Började mocka och sen lindade jag av "bandaget" och det. Tyckte han såg lite konstig över det knät. Han va inte så irriterad fast jag snurra runt honom och tittade från alla håll och kanter. Jo mycket riktigt va han svullen. Gick in och åt och sa till mamma att han såg lite konstig ut. Hon går ut men kommer in efter 5min och undrar hur i hela världen jag fick av lindan utan ett panikutbrott från Cherokee. Han hade tydligen blitt helt stressad när hon skulle känna och böja. Så jag ut och kände över honom igen. Helt snäll igen. Vi tog ut honom för att se om han halta och ja, det gjorde han! Sen kom vi på att han inte alls ville böja benet... Stackarn. Förmodligen låg lindan eller det under lite knöligt där uppe vid knät och därför blivit svullet.

Så ingen tömkörning idag inte... Suck. Hur lyckas han? Har ett millimeterstort sår ja, då utvecklas det till meterstort sår. Lilla gubben.

//Hanna

ps. Piff o Puff har handlat idag^^
ps2. vi får väl se hur det blir att rida Musse i regn och blåst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0