Musik för hela slanten... och en och annan häst ;)

Vet ni? Utan musik skulle världen va, hmm, hemsk är nog rätt ord. Så mycket känslor som finns laddade i en låt, obeskrivligt! Man säger ju att en bild säger mer än 1000 ord men en låt säger mer, mycket mer! och tänk hur många låtar det finns! Jag tror alla har minst en låt varmt om hjärtat, en som betyder mer än alla andra tillsammans på grund av till exempel ett minne eller en erfarenhet eller kanske en betydelsefull människa. Man kan nog inte riktigt beskriva för en okänd varför just den låten betyder så mycket, eller jag kan knappt det för de jag känner...

Dagens låttips: Måns Zelmerlöw - Impossible



Till något helt annat, hästar :P Kan ju inte låta bli, om bloggen ska handla om mitt liv för ni baske mig stå ut med lite hästsnack! Hästarna gick iallafall bra idag, trots nästan-svart-natt. Tyvärr har jag gjort ett ganska knepigt val, (i hästväg) ska nämligen avstå tävlingen på söndag, trots bristen på sådana. Musses sadel ska stoppas om och måste va borta i cirka en vecka och jag kan ju inte hoppa i dressyrsadel! Är besviken att det inte gick att ordna på annat vis menmen, får väl överleva ändå. På något sätt.

Nä, nu till planer, imorrn blir det skola med "inställd" (lärarna på möte?!) sista lektion :) Därefter så blir det nuntorp med lille Cherokee för tömkörning! Det går nästan bättre än ridningen nu ju...

//Hanna∑

ps. det där tecknet efter mitt namn; har man typ 2^3 mattelektioner +  √(9) fysiklektioner i veckan så får man lite arbets- och miljöskador....
ps2. 2^3 = 8   √(9) = 3    ∑ = summan är
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0