Ponny på vift

Igår kväll titta ja på spårlöst medan pappa skulle gå ut och börja i stallet... dock så kom han in oroväckande fort och bad mig komma med ut, för Kotte hade nämligen huserat om lite i stallet...

Ut kom jag med förfärlig fart. Betforn va såklart inget att diskutera om, den var puts väck (läs: Kottes mage!) Sen framför våran "prylhylla" låg det en brunblå sörja... det var äppelgodisar, lite dregel från Kotte och rester utav mina kritor... har en sån där gammaldags liten tavla som man hade i skolan förr, använder den för att skriva upp grejer å sånt... Iaf. Jag tror han hade fått tag i den blåa eftersom det var lite blåa fläckar här och var... Dessutom låg det några skruvar i sörjan så vem vet vad han har i magen nu...

Tur vart det iaf då alla dörrar va stängda så han kom ju inte så långt... kanske hade det vart bättre om han hade kommit ut för så långt hade han väl inte kommit då heller... Behöver jag säga att han gillar mat? och då menar jag verkligen gillar!! Men men... ännu mer tur var det att det var min lille huligan som va ute och skapade kaos.. (han heter egentligen Inferno vilket betyder kaos...) Cherokee når längre och är mer pillig och brötig... han hade garanterat tittat i varenda burk som finns o säkert fastnat också...

jaja bra gick det iaf! Inte för att Cherokee är så mycket bättre han men,... hehe

Jo för i somras, när hästarna gick ute på nätterna i sin gräshage, kom jag ut en morgon för att flytta dom till en annan hage och vad får jag se då? joodå! nämen e inte Cherokee på fel sida... Herregud va många tankar som hinner flyga igenom huvudet... och jodå självklart är han i en annan hage (sån tur va).. springer så jag kan se hela staketet... förväntar mig ett trasselsudd men nej.. staketet va helt och cherokee med... men eftersom jag inte kunde få tillbaka honom själv så fick jag springa in efter mamma och pappa för jag hade ju naturligtvis inte med mig mobilen när jag behövde den... Ut igen, in till Cherokee och inser att han måste ha hoppat över staketet som är 1m på det lägsta stället.... Det tog 20min att få ut honom därifrån... Men han hade ju inte direkt svältit (eeh hur var det me grammatiken?? ni fattar iaf...) han hade nämligen hoppat in i den hagen med mest gräs... Ååh den lille dummern! Men inte en skråma på varken staketet eller Cherokee... inte Kotte heller såklart... förståndig nog att inte följa efter... men vem vet, kanske hade han hoppat tillbaka till riktiga hagen men eftersom det fanns gräs där så NEJ!!

Så.. nog tjatat om mina små "gullungar" hehe nejdå självklart är de mina små änglar som aaaldrig gör nåt dumt... ;)
Nu ska det nog sovas för e sjuukt trött och huvudet har inte varit med mig idag...

Sweet dreams<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0