ponny på vift (igen) till ale!

Ja! idag var det den dagen jag har sett fram emot så länge med skräckblandad förtjusning.. Cherokees återbesök på ale... Och sån tur va gick allt finfint! Han är nu friskförklarad och om två veckor får jag börja rida:) Nu ibörjan blir det tömkörning som gäller.

Så fort vi är hos typ veterinären eller liknande blir han alltid väldigt "pratig", hela tiden ska det gnäggas och hummas.. Så fort man går så man är utom synhåll så gnäggar han på en.. eller när en annan häst gnäggar, ja då ska han svara såklart med sin höga, gälla gnäggning! Jag hade med mig kameran så jag tänkte: jag spelar in honom... och det gjorde jag. fick till och med me två gnägg... Sen skulle jag lyssna på det så gick tillbaka till cherokee och började spela upp det.. när gnäggningen kom spetsade cherokee öronen och gnäggade så högt han kunde, i mitt öra... hörselskador here I come ;)

Det där med Ponny på vift hände hemma och naturligtvis var det lilla kotte som tog lite extra tid som fri vildponny! hade släppt ut honom i hagen och bara lagt upp bommen, (har den vid ingången istället för för en undertråd.. Sen skulle ju Cherokee ut också så jag tar ner bommen och innan jag vet ordet av det så är kotte lös ute på stallplanen med siktet inställt på gräsmattan.. sån tur va fick jag tag på honom, det svåraste va att få tillbaka honom till hagen.. han hade ingen grimma på sig och russ.. ja dom e envisa dom! och starka... men ingen skada skedd idag heller så:)

som sagt! idag har jag vart ledig från skolan och vart hos tant veterinär nere i Ale som för övrigt ligger NORR om Göteborg!! eller hur madde?? ;P tiden hemma har ägnats åt hästarna och mina kära engelskaglosor (okej kära var väl att ta i!)

Nu blir det till att spela piano tror jag..

Pöss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0