Vår? VARNING för trakten runt Mellerud....

Våran termometer har ju lite fnatt... När jag gick upp igår var det -10 grader... sen när jag kom hem var det 25 +grader??? Det blåste svinkallt och va kanske 2-3 grader ute.. men! solen låg på för på sommrarna så kan det bli typ 40 grader så ja... Dessutom har krokusarna kommit och fåglarna sjunger i ett:) Men (som Tony Irving säger) så ska det bli snöstorm imorrn... 10cm snö  Kan det bli bättre?? Jag vill ha sommar nu!! Eller ja.. Flugorna och alla äckliga kryp (fästingar, myggor, knott, getingar) kanske man kan få slippa en sommar...

Igår fick både Cherokee och Kotte gå över lite bommar. Det uppskattades.. Men cherokee var ju tvungen att nosa på aalla bommar minst 2gånger innan han kunde va säker på att inte bli uppäten... Kotte däremot han hoppade över typ 5cm...galning<3

Idag bar det av till ridskolan... Min lektion började 17.30.. mamma kom hem lite över 17, bytte om och vi åkte typ 5-10 över 17,,, Panik eller vad? Kom till ridskolan ca. 17.28... Fick en lerig ponny, fick inte igen sadelgjorden... Emmely behövde lite hjälp med Evita eftersom Cajsa va ännu senare..  Men ut kom vi , inte i tid men... ;) Vi tränade lite dressyrprogram... gick faktiskt bra! Bättre än väntat! Kul har vi iaf!:)

Just de! Bakvägen mellan Mellerud och Erikstad var osäker... Jag övningskörde nämligen! Vägen var lite smal så stannade när det kom andra bilar. Men sen gick det riktigt bra! Jag krocka inte, körde inte ner i diket och vad jag vet är bilen fortfarande hel;)

Nu ska jag nog gå och sussa (kommer inte komma i säng förrän 21.30 men)

Pöss pöss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0