Lite kulig dag:)

Har ni någonsin tänkt på hur många ramsor som man säger samtidigt som man vrickar tungan och innebörden blir en helt annan än vad som är menat? Satt och tänkte på det förut. Det finns ju den med de sju sjösjuka sjömännen och sex laxar i en laxask och såklart får får inte får... Den satt förövrigt några utav mina klasskompisar och försökte göra en ny variant... gick väl sådär...;)   Jag lärde mig faktiskt en ny också; How much wood, would a woodchuck chuck? if a woodchuck would chuck wood? Det tog en halv dag att lära mig den och den är ju bara lite tjatig.... Men men kommer ihåg en som min farbror alltid sa när jag var liten; Knut stog vid en knut och knöt en knut. Då kom Knut som bode knut om Knut och frågade om Knut knöt en knut. Jag blev jämt jättearg på honom för han sa den jättefort och jag kunde inte...


Idag har jag även lärt mig att rädda liv! Visserligen vaknade stackars mini-Anne aldrig upp ur sin medvetslösenhet (nytt ord?) men sån tur va, var det bara en docka!


Annars har det väl inte hänt så mycket i mitt liv idag... Jag var i skolan och sedan gick jag ut på promenad med Kotte! eller ja... han var ute och gick med mig...;)   Cherokee ska fortfarande bara motioneras pyttelite vilket gör att han har skaffat en hobby; välta ut sin vattenhink... När vi kom hem låg hinken (som är ganska svår att få loss för en ponny) längst in i boxen uppochner! Jättebra Cherokee!!


Nu blir det Bygglov som gäller och sen sängen!


Pussisar<3


Kommentarer
Postat av: carrooo

haha ja det blev ju jätte mkt bygglov :)<3

2009-03-10 @ 20:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0