Dimmigt

Jag hatar dimma! Förstår inte vad det ska va bra till... Man ser inget, det är fuktigt och äckligt! Dessutom blåser det idag! Det är en sån där ruggig dag som man bara vill sitta inne framför TV:n/datan... Men har läxor som måste fixas, hästar som ska promeneras med och sopor som ska till tunnan... Det kanske kan tyckas låta som lite jobb men tro mig! Det är det inte. Eftersom tunnan står 1km bort och om man inte vill gå i en lervälling får man gå en sisådär 7km...Men tror jag väljer geggan ändå!... Eller varför inte ta tillfället i akt och övningsköra?

Det där med övningskörning går väl lite si och så just nu... Jo jag kan köra på grusvägar i 50km/h och jag får inga kärringstopp och jag kan växla med koppling och allt... Men "stora" vägen... nej usch! Sist jag testa och skulle växla samtidigt som jag var ute på den "stoora" vägen höll jag på att vingla av... Det där med att koppla, växla, styra och hålla koll på allt annat... Det blir för mycket:P

Nåväl... Idag har det vart en kort dag i skolan... Doxk inleddes måndagmorgonen med *fanfar* Dubbeltimme i Kemi... Tjiho va skoj... idag var ju dessutom Johanna och Lovisa med:) Sån tur var labba vi... Vi elektrolysade;) Faktiskt helt utan pang, bonk, krasch, aj, donk.  Inget tappades i golvet, ingen till ögonduschen och ingen större brandkatastrof! Helt otroligt!!:O                     Resten utav dagen flöt förbi medan jag var ganska hjärndöd men har inte åkt till sjukhuset än, jag menar, varför göra det när man är hjärndöd? ;)

Nu får jag nog läxa vidare... Närmast på tur står: övning på muntlig bokredovisning i svenska. sedan blir det nog fysik eller engelska eller ... tv.n:P

Kramiz o pussiz<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0