SOMMARLOV

Då äntligen var det dags för det efterlängtade sommarlovet på cirkus 9 veckor =D som vi längtat! Dagen började vid 11, dock så går det inte linjebussar då man vill att dom ska gå så jag och madde va uppe i mld vid 09:40... kan ju säga att vi hade roligt! Hänga gubbe i 1h med Hanna och Madde går inte att beskriva... vi kan konsten att ha roligt =D Trond kom och sa att det börjar likna busstakter... aja skoj hade vi också... vi gick och fråga (!) Bernt om lov att provsmaka dumlekolorna... (dom kunde ju va dödliga :O) sen så gjorde vi ett pyttehål i påsen och tog var sin...:) Sen kom resten av klassen och då fick vi ju uppföra oss lite... blev chokladbollar, dumle och saft.. sen dags att gå ner till café måns och få bakelse... lite mycket grädde men annars ganska gott:) efter det va det sparbankssalongen som gällde... Gunnar va klockren i rollen som Gunnar 7år, Gunnar 13år och Gunnar 17år... Dessutom sjöng alla såå bra på idas sommarvisa och den blomstertid nu kommer... Q-dur eller va va det??   Därefter gick jag o madde upp till köpingen för att äta pizza.. men det va fullt så vi gick till konditoriet och åt räkmacka och kaka:) vi satt där och prata om ditt och datt i drygt 1h... för som sagt.. bussarna går inte när man vill...

På tal om bussar hade vi flamsat upp oss igen på allt socker + att det va rolig chaufför... så vi satt längst fram och tjöta och skratta... tyvärr gick det bara att få in P3 o P4 i radion så det blidde ingen allsång... :(

Just det! har ju inte bloggat här på ett tag så får väl uppdatera lite vad som har hänt... I tisdags va det brännboll på vita sannar som gällde... fick låna cyklar av bästa carro! TACK<33 men.. carro är längre än mig.. cykeln va stor och jag liten = ingen bra kombination... men lever ju så.. väl nere på vita blev det luuungt... orka inte spela brännboll så vi bara satt och prata:) skojskoj... Efteråt blev det till å va hos carro en stund innan bussen gick (dessa bussar!!) tack för det!

Igår va jag ledig:) åkte ner till vbg på eftermiddagen i regnet.. köpte ramar till mina förstoringar och örhängen... klippte mig också:) blev rätt så fint! På kvällen blev det Miss Marple! så himla bra men det va ju "fel" miss marple.. ska va den andra skådespelaren men bra va det ändå...

Ikväll bär det av till nuntorp och träffa bla frida och nina.. det va ju inte igår iaf! Nu ska ja mocka och tömköra...

Pöss<3

ps bilder från idag kommer kanske... någon gång...;) de finns i min kamera nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0