Min helg...

... har vart ganska bra faktiskt! I torsdags kväll börja den me att jag övningskörde till nuntorp vilket gick bra! Där framme träffa ja Frida o Nina o de skojsigt! När jag stog där inne förstog ja varför jag kämpar och stretar på i motvind med cherokee, varför jag överhuvudtaget inte bara skiter i allt! Det är den goa stämningen på träningarna, alla roliga övningar där man känner hur (förhoppningsvis) bra det går och man känner hur svetten kommer krypande på både hästarna och ryttarna... Jag förstog varför jag tycker det är "roligt" att svettas och träna i +30grader och förstog också varför jag gillar att rida även på vintern då tårna förfryser och man får ha på sig 10 lager kläder! Och alla gånger det har vart pissväder, regnat och blåst så man nästan blåst av och drunknat i en vattenpöl, alla gånger solen vägrar ge sig eller snön bara är besvärlig... Men man måste uppleva dessa stunder av motvind och hällregn för att kunna uppskatta de 20 dagar om året det faktiskt går som man vill, både me vädret och annat! Och jag vet! är det något ni undrar om motgångar så är det jag som är experten! För hur många gånger har Cherokee egentligen haft kotledsinflammation? Nån som har koll, själv har jag tappat räkningen... Och hur många gånger har han vägrat hoppa blåa hinder, plank, vattenmatta, mur, grind... ja den listan kan göras lång och där har jag totalt tappat räkningen! Jag misstänker nästan att vi har vägrat fler gånger än vi har kommit över... Okej kanske lite överdrivet men ni fattar vinken! Och hur många gånger har han egentligen bara vägrat gå framåt? många... Men såklart, precis som alla andra hästägare, älskar jag honom oändligt mycket! Jag skulle förmodligen inte kunna leva utan hans humörsvängningar och alla sparkar och hugg efter mig... Men däremellan kan han faktiskt ha öronen framåt och bara gosa och va social!

Oj shit va långt det blev... roman nästa?! Nädå.. iaf va det väldigt roligt att träffa nina igen.. fredagens dag regnade bort, jag gjorde nästan ingenting kändes det som... Lördagen provred ja "musse".. gick jättebra men va nervös jag va innan!
Idag har solen lyst men blåsten är här... Har som vanligt tatt hand om mina hästar.. även kotte fick ett litet motionspass idag, tjockisen!

Just de ja.. lovade ju lite bilder från avslutningen och de kommer i nästa inlägg...

hajhaj<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0