Blååsigt och reegnigt :(

Det är inte riktigt mitt väder nuförtiden.. Jag hatar blåst, både jag och cherokee blir griniga och får ont i huvudet... har en teori om att det kan bero på att blåsten kan blåsa rätt igenom våra huvuden pga att det är tomt där inne men teorin har inga vetenskapliga grunder så ja.. ;)  Och regnet ... det är bara uschligt!

Se! Nu börja jag skriva om väder! Är inte det konstigt? Så fort man inte har något att prata om eller om man inte känner en person, vad är inledningsfraserna? Joodå! Va fint väder det är! Eller: Va det är blåsigt ute idag! Eller varför inte den klassiska: Vad varmt/kallt det är idag! Listan kan göras lång...

När jag va liten (mindre) svor jag på att aldrig prata om väder, jag tyckte det va fjantigt och idiotiskt att stå och tycka och tänka om vädret! Men jag märkte i vintras då jag stod och väntade på bussen med en "tant" på ca 50år.. Vad var inte öppningsfrasen från hennes sida? jodå vädret! Och då är det bara och hänga med..

Nä nog talat om min väderteori! Nu ska jag "natta" den urblåsta skäcken och hans bästis och sen ska jag sova!!

Gonatt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0