Nu har det gått en vecka... * hästinlägg *

.. sen jag skrev något, har också gått en vecka sen Musse kom och det, mina vänner, har gått fort!
Har faktiskt redan upptäckt flera saker som vi måste förbättra, dels att han måste våga ta stöd på högertygeln, i vänster varv tar han nämligen bara stöd på inner dvs vänster... Min vänsterarm kommer ju snart dö... En annan grej är att han måste lyssna på mig och att jag bestämmer tempot, särskilt i hoppningen... Har inte hoppat sådär jättemycket än med honom men han måste lyssna! Bommar går däremot jättebra, måste bara taxera åt honom.. Är ju van med Cherokee som taxerar hur bra som helst (ibland iaf) själv men det fixar jag nog!

Cherokee förresten, han är just nu en liten minibomb som bara laddar... Han går i form i skritt, dom 10 första travstegen efter skritten men sen .. sen är huvudet långt upp i luften och han nästan studsar fram i galopp istället. Bara väntar på att det ska komma en fjong =P Men han er jätterolig att rida på nu, han är positiv och han verkar älska den nya sadeln också! Så nu ska vi träna cavaletti och det kan bli skoj.. hehe

Men cavaletti går inte att träna just nu pga allt *svärord* regn. Det regnar en skvätt varje dag och ridbanan är mer användbar som gyttjebrottningsarena... Isch!

Nä nu ska jag fixa med annat..

Kram kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0