Nöjd men väldigt besviken

Borde skriva att min häst är bäst och att allt gick strålande idag! Men näjdå alltid ska det va nåt som inte går som det ska...

Det va nämligen lite förvirrande på tävlingen idag, jag hade frågat banbyggaren vilken av banorna jag skulle hoppa. Av någon märklig anledning skulle de prompt va olika banor för clear rounden och KM-klassen. Jag hoppa Clear Round. Och därför, sa banbyggaren att jo visst ska du hoppa banan för Clear Rounden (hindren samma, ordningen inte!) MEN, numren hade inte bytt tillbaka till clear round-banan efter KM för ponny. Och det upptäckte blindstyret Hanna när hon skulle vända upp till hinder nummer 2. Hittade snabbt den "riktiga" tvåan och trean men sen avbröt jag eftersom det blev helt fel. DÅ upptäckte om i dommartornet att Oj hon tog fel förstahinder. (Enligt KM-banan) Fick snällt rida och förklara varför jag ridit fel och därefter starta om, på KM-banan. Tur för mig att jag va funktionär i den klassen för ponny men fick iaf sitta och leta efter hindrena...

Ingen rolig start alls... Rev dessutom första hindret i "omstarten", utan anledning. Men resten av banan gick som smort och jag är innerst inne väldigt nöjd, bästa banhoppningen vi har gjort! Bra galopp, kom rätt på nästan alla hinder och taggade va vi. Fan att alla missförstånd ska hända mig!

Kan väl tillägga att det inte bara va jag som trodde att vi skulle hoppa Clear Round-banan men dom upptäckte det, innan startlinjen.

Men fy va besviken jag är på mig själv för att jag inte såg det, och på att jag inte tog reda på det ordenligt med dubbelcheck. Och jag är dessutom besviken och irriterad, för det va allmänt rörigt uppe hos domarn...  Men Musse gick strålande!!!!!!

//Hanna

ps. banskissen (på båda banorna) kommer sen nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0