Hur är det möjligt?

Hur kan en och samma ponny ha sån otur? Cherokee har ju vart sjuk av och till ganska länge men har vart bra nu under hösten. Å så fick han ju ett litet sår och blev stående i en månad. Nu har han vart igång i ca en vecka och gissa vad! Nu har han ett sår till och är svullen på bena... Pust. Stackars liten!

Och hur är det möjligt att Titanix va i duellen mot The Playtones? Det skulle ju vart Zekes ju! Men, tur att Playtones vann! Dom är riktigt coola faktiskt!

Och på tal om SVT1 så går ju Robins efter Dansbandskampen. Och han drar ju alltid skämt i början av programmet och dagens ena skämt va ju klockrent!

"Och en 12 m hög gran ramlade på torget i Mellerud. Sån tur va så blev ingen skadad. Melleruds invånare besiktigade bilen!"  HAHA

Men, jag tänker envist hålla lite på att skriva om Zekes och Magnus Carlsson tills den andra datorn åker upp igen. Däremot kan jag ju skriva om mitt och Maddes äventyr på väg hem från skolan i torsdags!

Snökaos va de redan och några skulle av i Erikstad. Jag slängde ur mig nåt i stil med

- Vi kommer säkert fastna här i snön, vi som redan är såå tidiga...

Saken va den att bussen va 10 min sen också. Madde svarar med att hon har hört att bussar inte har vinterdäck... Så busschaffisen (norrmannen, inte alls typiskt eller?) gasar och gasar ut på vägen men, kommer vi nån vart? Nej. Däcken fick inget grepp alls. Dock va inte det de enda problemet. För vi som satt i bakre delen av bussen började känna en doft att bränt... Ajajaj! Bussen svänger in på en parkeringsficka 100m från busshållplatsen... Madde går därefter fram till norrmannen och säger:

- Det luktar bränt där bak! Ska det göra det?

Hon får ett surt, aningen stressat NEJ till svar och våra kära lärare skrattar en smula... Vi satt väl i snöstormen ungefär i 20min och väntade. Tillslut fick vi åka en minibuss istället. Å tjenare. Vid det laget hade jag och Madde triggat upp oss rätt bra och stojade hyfsat mycket. Men inte tillräckligt för att få den kära svenskaläraren att ta starttonen i en allsång... På väg hem gick det sedan i racer = livsfarligt!

//Hanna

ps. JULLOV!!
ps2. Alla som åkte bussen lever med mer eller mindre men. Jag och Madde har den effekten på folk, antingen blir dom som oss eller så åker dom in på psyket^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0