*Fanfar*

Ja, vad är en mer passande rubrik för ett inlägg om nobelfesten?! Tittade ju som sagt en liten stund på denna flotta tillställning igår och överraskande nog så gillar jag det! Kanske inte själva nobeltalen eller alla operasånger utan människornas miner och ansiktsuttryck! Kungafamilen är experter på att göra miner och det märks så väl om de gillar sångerna och talen, eller inte. Till exempel, igår när litteraturpristagaren, Herta Müller talade, så gjorde hon det först på tyska och sen hade hon en annan som läste talet på engelska. Under tiden som Herta pratade såg det ut som Silvia satt och sov, blundade gjorde hon vartfall! Och Carl Bildt hade också svårt att hålla sig vaken när någon långrandig ekonom höll tal. Eller ja, det va inte bara Bildt som tyckte talet va tråkigt, kronprinsessan skruvade också på sig, något besvärad. Och under prisutdelningen, va nog inte Kungen sådär jätteroad, han satt nästan och grimagerade när någon flöjtsolist spelade...

Nu blev mitt Nobelinlägg kortare än beräknat men vem säger att detta inte va del 1?

//Hanna


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Va? Han satt och sov när en flöjtsolist spelade!?! Vilken ***! Nu är jag upprörd, ner med kungen! Bränn kungahuset! Skämta om dom på tv!



Usch, vilken fräckhet. Han ska då aldrig få uppleva den äran att lyssna på mitt flöjtspel

2009-12-12 @ 22:36:02
URL: http://thanathozia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0