-7 grader... Isch

Precis så kallt va de när jag va ute och red på Musse i en kvart... Gillar minusgrader men usch va kallt det är att rida när det bara går att skritta! Va varm om höger tumme. Men! Jag gillar minusgrader som sagt! Skönt istället för den äckliga dimman och dom grå molnen! Musse gick helt okej för er som undrar;)

Isch däremot på biologiprov imorrn. Varför ska jag, möjligtvis blivande veterinär, vara expert på skogar och olika jordtyper? Förstår inte riktigt vad läraren ska fråga på... Men, det går väl antagligen hyfsat bra. Tror jag.

På tal om Musik, (nån som fatta kopplingen?) har ni tänkt på att olika låtar/artister får er i en viss känsla? Eller får er ur en viss känsla? Ett exempel: Nanne Grönwall - Lyckos dig, man kan inte sitta och tycka synd om sig själv och va allmänt deppig! Den gör, iaf mig, på bra humör!  Däremot, Måns Zelmerlöws akustiska version av Hope and Glory eller hans nya låt Impossible, de låtarna får mig att börja fundera och tänka efter. Kanske därför jag sitter här och skriver invecklade tankar om musik?



Imorrn är det full rulle som gäller! Har som sagt biologiprov och innan dess blir det (kanske) svinis-sprutan. På eftermiddagen bär det av till Överby för att handla julklappar! Om jag vet vad jag ska köpa? Nejdu! En smula panikångest? Ja!

//Hanna

ps. Jag älskar denna bilden! Den symboliserar Nv på nåt vis^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0