Här ska det va en rubrik...

Har verkligen inte orkat blogga på ett bra tag men nu har det hänt massor så nu är det väl dags då...

Kan ju börja med att berätta att jag inte gillar lördagar längre. Det är nämligen så att min stora svarta katt är borta och vilken dag försvann han på? Jo, en lördag för 2 veckor sen nu. För en vecka sen, på lördagen såklart, ville min andra katt, Tippen, spela ett litet spratt (?) så då försvann hon den natten men kom tillbaka på söndagen igen. Då, innan hon kommit tillbaka va jag övertygad om att en stor hemsk kattfångare härjade här och återkom varje lördag. Nu vet jag inte va jag ska tro. För gissa vem som försvann igår (lördag)? Jojodå, Tippen. Men precis som förra gången dök hon upp idag (söndag)... Jag förstår mig inte på det! Nu har, i alla fall dom två katterna som är kvar, utegångsförbud på lördagar!

På tal om djur har jag ju även en hög hästar ^^ Och dom har funnit varandra ordentligt nu! Musse och jag har överlevt första hoppträningen för Nina vilket jag tycker är en bedrift..   vi hoppa studs och lite relaterat på böjd linje, jag kan ju säga det att jag va ringrostig... Musse däremot ånga på som bare den, enda han titta på va paraplyn brevid paddocken. Tossen.. Dock hoppa vi inga höjder, har ju bara haft honom i 3 veckor + att mitt självförtroende inte är sådär skyhögt, mycket på grund av alla vägringar Cherokee har gjort. Han vägrade i princip på allt i 3-4 månader och då hade vi ändå kollat upp benen på honom. Men hade veterinären vart lite mer försiktig hade inte mitt självförtroende hunnit rasa iväg så mycket för visst hade han inflammation i kotorna i februari/mars. Nog om det!

Idag har jag studsat runt på ponnyerna då mamma tog musse ett (litet) tag. Med honom o Cherokee så blev det konditionsträning på gärdet och det var väl tänkt att cherokee skulle gå luugnt och sansat med huvudet sänkt.. Harmoniskt helt enkelt... Jag säger bara tvärtom! Han ville absolut inte ligga sist och han lugna inte ner sig så mycket när han låg först heller. Men det är ingen idé att sitta och bromsa honom för då blir han värre... Och det där med studs, Red ju även lille Kotte idag, barbacka o allt! bestämde mig för att hoppa lite studs på honom och det slog mig (typ nu) att jag aldrig hoppat studs med honom under hans 9 år här... Men han älskar att hoppa och han studsa på som attan. Det va ingen dålig russtrav han fick emot hindrena... Sötnöten själv... Fasiken att jag är för stor för b-ponny!!

Just det ja! Har ju lovat (mig själv iaf) att lägga ut bilder i varje inlägg så här kommer en hög!

Musse Prick<3 (ååh vilken fin bild... *neje*)


Ååh så skönt!


Kotte blir alltid bra på bild, trots dåliga fotografer...


Cherokee är vig! Och smutsig...


Det va allt för mig den här gången! Grattis till alla er som har kommit så här långt! Och ja, mitt liv innehåller bara hästar just nu, och en och annan katt...

Kramelikram<3

Kommentarer
Postat av: Anna

2009-08-09 @ 21:45:40
URL: http://bondeprinsessan.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad söt Musse är!!

Vad e han för ras? ålder? :)

2009-08-09 @ 21:46:18
URL: http://bondeprinsessan.blogg.se/
Postat av: sarah

Sv: Jo precis, jag hade lugnt kunnat ta en varning. :)

2009-08-10 @ 09:57:08
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Så söta! Gillade skäcken :P

2009-08-11 @ 01:18:14
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Sabina

Fina hästar :D

2009-08-11 @ 12:17:00
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0